2012. augusztus 30., csütörtök

Stevia rebaudiana!

Végy egy marék friss magot, tedd virágföldre és permetezd. Aztán átülteted ha elég nagyok és kész a sztívia növényed. 
De a tréfát félretéve néhány érdekes tapasztalatom megosztanám a sztíviával kapcsolatban.
Azon kívül hogy a magja rövid ideig csíraképes egy tök igénytelen növény. Ugyan aki áruházban vette a növényét valószínűleg az ellenkezőjét tapasztalta. Én is kaptam nagyon szép növényt a madaras teszkóból és egy hónapon belül magától elpusztult.

Amit saját magam ültettem viszont olyan igénytelen hogy magam is meglepődtem rajta. Amiket cserépben tartok csak vizet igényelnek. Amiket kiültettem decemberben még éltek és csak a januári űber hidegnek sikerült végezniük velük. A magokat sajnos megtartottam tavaszig így elég kevés bújt ki, ugyanis a szakemberek szerint 90 napon belül fel kell használni őket.
Betegséget és kártevőt még nem fedeztem fel rajtuk. A közhiedelemmel ellentétben úgy tapasztaltam hogy mély gyökérzetet alakít ki és a kiültetett példányok kiválóan elgazdálkodnak a csapadékkal. 
Bár az ízét nem szeretem de csak ajánlani tudom a sztíviát:)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése